اندیشکدۀ سیاست و روابط بین الملل

دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد

اندیشکدۀ سیاست و روابط بین الملل

دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد

کنفرانس پاریس برای افغانستان نیست

به روز پنجشنبه کنفرانس پاریس به هدف بحث روی کمک های مالی برای افغانستان برگزار می شود. این کنفرانس به دنبال نشست های لندن و توکیو، ظاهرا بررسی راه های به منظور ارائه کمک ها برای بازسازی افغانستان است. اما نشست های قبلی نی ها هیچ کدام برای افغانستان نبودند، اما به نام افغانستان سازماندهی شده بودند.

حدود هشتاد سازمان جهانی وشرکت های امنیتی ، کمپنی های ساختمانی و راه سازی و لوژستیکی و قرار دادی های بین المللی همه در کمین اند تا از هزینه هایی که برای پیشبرد استراتیژی های سیاسی، تبلیغاتی و نظامی غرب درافغانستان و پول های کلانی که برای انجام مأموریت های بزرگ دراز مدت و کوتاه مدت در افغانستان اختصاص داده می شود، حداعظمی استفاده کنند. کاری که درشش سال اخیر کردند وافغانستان ویرانه سر از خاک و آوار جنگ ده ساله نتوانست بیرون بیاورد.

()بعد از آن همه غارت های بزرگ وفریبکاری تکان دهنده نسبت به سرنوشت افغانستان، بالاخره خود این کشور ها اعلام کردند که طی هفت سال گذشته از 25 میلیارد دالر وعده داده شده،  تنها 15 میلیارد آن به حساب کمک افغانستان واریز شده و از جمله 15 میلیارد نیز، شش میلیارد دالر آن دو باره به خزانه کمپنی ها و شرکت های مجری برنامه ها ریخته شده است.()

در ادمه مقاله: کنفرانس پاریس برای افغانستان نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد