اندیشکدۀ سیاست و روابط بین الملل

دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد

اندیشکدۀ سیاست و روابط بین الملل

دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد

'بازی اتمی' ایران و آمریکا ادامه می یابد

 
تاسیسات هسته ای ایران
نخستین واکنش ایران به بهترین خبری که پس از مدت ها شنیده است سکوت بود.

رسانه های دولتی ایران برای بیش از 12 ساعت، هیچ اشاره ای به ارزیابی اطلاعاتی تازه آمریکا که می گفت ایران دیگر یک برنامه فعال ساخت سلاح هسته ای را دنبال نمی کند، نکردند.

این خبر آنقدر خوب بود که انگار خواب دیده اند و مقام ها آنچه شنیده بودند را باور نمی کردند.

اکنون آنها تعادل خود را بازیافته اند و فضا در تهران با احساس شعف و پیروزی همراه است.

در ادامه مقاله: 'بازی اتمی' ایران و آمریکا ادامه می یابد

ایران و آمریکا؛ سناریوهای بی فرجام

کتاب دوستان جفاکار دشمنان وفادار
"بهار سال گذشته بسیاری در وزارت خارجه آمریکا کتاب "نیکسون و مائو" را می خواندند تا با جستجو در تاریخ روابط آمریکا و چین راهی برای بهبود رابطه با ایران پیدا کنند."

این گفته باربارا اسلیون خبرنگار باسابقه روزنامه "یو اس ای تو دی" است که در حال حاضر در موسسه تحقیقاتی صلح آمریکا کار می کند ...

ایران و آمریکا؛ سناریوهای بی فرجام....

جامعه ایران، جامعه ای پویا....

"نامه بی امضا"....

نامه های بی جواب....

در ادامه مقاله: ایران و آمریکا؛ سناریوهای بی فرجام

ملاقات مقام های ایران و آمریکا در پاریس فاش شد

نشان وزارت خزانه داری آمریکا
ملاقات مقام های ایران و آمریکا در پاریس فاش شد
وزارت خزانه داری آمریکا تایید کرده است که یک مقام بلندپایه این وزارتخانه ماه گذشته در پاریس با مقام های ایران ملاقات کرده است.
این گفتگوها در ستاد یک نهاد بین المللی موسوم به "گروه کاری اقدامات مالی" (FATF) برای بحث درباره نگرانی ها نسبت به عملکرد ایران در زمینه پولشویی و تامین مالی فعالیت های تروریستی انجام شد...
 

 

 

 

 

 

در ادامه مقاله: ملاقات مقام های ایران و آمریکا در پاریس فاش شد

نشر مجدد کارتونی از پیامبر اسلام و مظاهرات محصلین

 

Denmark

 

محصیلن پاکستانی بعنوان اعتراض علیه نشر مجدد یک کارتون جنجال بر انگیز پیامبر اسلام در دنمارک، بیرق د نمارک را در شهر کراچی امروز باتش کشیدند.

بیش از ۵۰ عضو یک گروه محصیلن بیناد گرای اسلامی در جاده های شهر کراچی اجتماع نموده و بخاطر اینکه حکومت پاکستان این موضوع را با حکومت دنمارک مطرح نساخته است، علیۀ پرویز مشرف شعار میدادند...

در ادامه مقاله: نشر مجدد کارتونی از پیامبر اسلام و مظاهرات محصلین

جوامع بین‌المللی را به تلاش‌های بیشتر در افغانستان...

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد، دولت افغانستان و جوامع بین‌المللی باید طی سال جاری تلاش‌های خود را برای ممانعت از نابودی این کشور متمرکز کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "دیوید میلیبند" اعلام کرد: « جوامع بین‌المللی باید وارد مرحله جدیدی شوند. دیگر "هیچ راه حل نظامی" برای حل مشکلات افغانستان وجود ندارد.»
وی افزود: «مسئولیت و وظیفه دولت افغانستان آن است که برای اتحاد این کشور به گونه‌ای قدرتمند و قاطع عمل کند، جرم و فساد را نابود کند و برای بهبود شرایط و پایداری و ثبات کشور با همسایگانش متحد و هم‌پیمان شود.»
میلیبند تصریح کرد: «درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا نیز باید بگویم که وظیفه آنان نیز این است که تلاش‌های خود برای بازسازی و پیشرفت افغانستان را منسجم‌تر کنند.» ...

در ادامه مقاله: جوامع بین‌المللی را به تلاش‌های بیشتر در افغانستان...

سارکوزی دیدار با احمدی نژاد را بعید دانست..

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر دوستی خود با رژیم صهیونیستی دیدار با رئیس‌جمهور ایران را بعید دانست.

روزنامه اماراتی"الخلیج" نوشت: نیکلا سارکوزی در سخنرانی در برابر جمعیت یهودیان فرانسه با بعید دانستن دیدار خود محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران گفت: هرگز با رهبری که مشروعیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، دست نخواهم داد.
در حالی که جمهور اسلامی ایران بارها تاکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و گزارش‌های آژانس و نهادهای اطلاعاتی آمریکا تایید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران به سوی تسلیحاتی شدن منحرف نشده است، رئیس جمهوری فرانسه با حمایت از تشدید مجازات‌های ایران گفت: گسترش سلاح‌های هسته‌ای تهدیدی علیه امنیت جهان است و ما در برابر اقدام غیر قانونی ایران در دستیابی به فناوری هسته‌ای دست بسته نخواهیم بود.

در ادامه مقاله: سارکوزی دیدار با احمدی نژاد را بعید دانست...

هشدار وزیر خارجه انگلیس نسبت به اعضای ناتو

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد که در صورت ترک افغانستان از سوی اعضای ناتو، تمامی تلاش ها در افغانستان به شکست خواهد انجامید.

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد که در صورت ترک افغانستان از سوی اعضای ناتو، تمامی تلاش ها در افغانستان به شکست خواهد انجامید.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیوید میلیبند» دوشنبه در گفت وگو با رادیو بی.بی.سی، با بیان این مطلب افزود: در صورتی که اعضای ناتو تلاش های خود را برای ایجاد ثبات در افغانستان متوقف کنند، تمامی تلاش ها برای بازسازی افغانستان، شکست می خورد.

در ادامه مقاله: هشدار وزیر خارجه انگلیس نسبت به اعضای ناتو

دو دستگی ناتو بر سر اعزام نیرو به افغانستان

اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روزهای ۷ و ۸ فوریه در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، برگزار شد.

اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روزهای ۷ و ۸ فوریه در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، برگزار شد. موضوع محوری این اجلاس موقعیت ناتو در افغانستان و اعزام نیروهای بیشتر به مناطق جنگی افغانستان بود. بحث های میان اعضای ناتو هیچ شباهتی به دیپلماسی نداشت و فضا، فضای جنگی است. مناقشه برسر اعزام واحدهای جنگی به هندوکش است و در این زمینه اعضای ناتو آشکارا همدیگر را تهدید می کنند، به هم بد و بیراه می گویند و همدیگر را مورد انتقاد قرار می دهند. در کانون تهاجم و انتقادها نیز آلمان قرار دارد. اعضای ناتو از این کشور انتظار دارند که واحدهای جنگی بیشتری به افغانستان ارسال دارد. دیپلمات های آمریکایی آشکارا می گویند آلمان را باید آنقدر زیر فشار قرار داد تا جواب مثبت دهد. به عقیده این دیپلمات ها، «برلین بالاخره باید تصمیم بگیرد که در جنگ افغانستان شرکت می کند یا نه؟» ارتش آلمان هم اکنون ۳۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد که در چارچوب نیروهای کمک رسان امنیت بین المللی در افغانستان (ایساف) فعالیت می کنند. ماموریت اصلی نیروهای ارتش آلمان که به تایید پارلمان آن کشور رسیده، «کمک به بازسازی» افغانستان است...

در ادامه مقاله: دو دستگی ناتو بر سر اعزام نیرو به افغانستان

عزیزالدین (سفیر پاکستان در افغانستان) در منطقۀ مفقود الاثر شد .

 

Undated handout photo of Tariq Azizuddin عزیزالدین در منطقۀ مفقود الاثر شد که چندین کارمند ادارۀ صلیب سرخ در اوایل ماه جاری لادرک شده اند.

قوای امنیتی پاکستان در جستجوی طارق عزیز الدین سفیر آن کشور در افغانستان است که روز دوشنبه هنگام سفر از طریق منطقۀ قبایلی خیبر پاکستان بسوی کابل، لادرک شد.

مقامات میگویند که از اوایل صبح روز دوشنبه بدینطرف نتوانسته اند از طریق تلفن با وی به تماس شوند، و خود سفیر نیز از طریق تلفن با آنها تماس نگرفته است.

در ادامه مقاله: عزیزالدین (سفیر پاکستان در افغانستان) در منطقۀ مفقود الاثر شد .

ارزیابی مترجمان قرآن؛ ضرورتی فراموش شده

نظارت بر فعالیت و ارزشیابی مترجمان قرآن کریم به منظور اطمینان از آگاهی و اطلاع دقیق و جامع آنها با اصول و فنون مختلف ترجمه ضرورتی انکارناپذیر است، اما در حال حاضر مرکز و نهادی به صورت متمرکز برای نظارت بر ترجمه‌های قرآن کریم فعال نیست.

ترجمه قرآن یا توضیح کلمات است و یا به صورت تحت اللفظی صورت می گیرد که در زبان فارسی چون برخی از کلمات را نداریم از کلمات مترادف استفاده می شود.
قرآن برای زمان خاصی نیست بنابراین ترجمه های قرآن با گذشت زمان تغییر و تحول پیدا می کند، ترجمه هایی که از قرآن در قرنهای ۵ و ۶ ارائه شده با ترجمه قرآن در قرنهای ۱۱ و ۱۲ متفاوت بوده و امروزه نیز با گذشت زمان، پیشرفت علم و درک و فهم بالای مردم ترجمه ها تغییر یافته است...

در ادامه مقاله: ارزیابی مترجمان قرآن؛ ضرورتی فراموش شده

عرب‌ها و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به تحولات و تغییراتی که در عرصه‌ی سیاست‌های خارجی کاخ سفید به ویژه در قبال خاورمیانه به وجود خواهد آورد، از نظر کشورهای عربی نیز حایز اهمیت است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به تحولات و تغییراتی که در عرصه‌ی سیاست‌های خارجی کاخ سفید به ویژه در قبال خاورمیانه به وجود خواهد آورد، از نظر کشورهای عربی نیز حایز اهمیت است. سران عرب به دلیل پرونده‌های پیچیده و حساس لبنان، عراق، فلسطین و حتی بحران حاکم بر کشورهای شاخ آفریقا از یک سو به دنبال حفظ و تحکیم روابطشان با آمریکا و از سوی دیگر به دنبال استفاده از مواضع آینده‌ی رهبران جدید کاخ سفید در قبال تحولات جهان عرب هستند."
روزنامه‌ی البیان -چاپ امارات متحده‌ی عربی- در تحلیلی تحت عنوان "عرب‌ها و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" به بررسی ارتباط تحولات آینده در دولت آمریکا با جهان عرب و تاثیر آن بر تحولات منطقه پرداخته است...

در ادامه مقاله: عرب‌ها و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

Network Marketing ، تجارت قرن ۲۱

از دو دهه گذشته اینترنت باعث تغییر در تعریف مباحث اقتصادی شده است و کشورهای توسعه یافته توسعه اقتصادی خود را مدیون این دستاورد مهم هستند و امروزه از اینترنت به عنوان هشتمین عجایب جهان و اولین عنصر توسعه یاد میشود...
در ادامه مقاله: Network Marketing ، تجارت قرن ۲۱

کار با CIA افتخار من است!

تلویزیون فارسی آمریکا (VOA) در برنامه ای بیست دقیقه ای به تجزیه و تحلیل و تحریف پاورقی جدید کیهان با عنوان «شوالیه های ناتوی فرهنگی» پرداخت.

فریبا داوودی مهاجر، کارشناس خانه آزادی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با حضور در برنامه «میزگردی با شما» در شبکه فارسی تلویزیون آمریکا (VOA) به این پاورقی مستند واکنش نشان داد و گفت: «نویسنده این کتاب (فضلی نژاد)، یکی از اعضاء انصار حزب الله بود که همواره نعل وارونه می زد...

در ادامه قاله:کار با CIA افتخار من است!

نه برق، نه گرما، نه نان: واقعیت تلخ مردم غزه

"هنگامی که بیمارستان اروپایی غزه هفت سال پیش درهایش را گشود، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در نوار غزه‌یی بود که به مدت طولانی در آن درگیری وجود داشت و هم چنین یکی از مرکزهای اصلی پزشکی در اراضی فلسطین بود.

"هنگامی که بیمارستان اروپایی غزه هفت سال پیش درهایش را گشود، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در نوار غزه‌یی بود که به مدت طولانی در آن درگیری وجود داشت و هم چنین یکی از مرکزهای اصلی پزشکی در اراضی فلسطین بود...

در ادامه مقاله: نه برق، نه گرما، نه نان: واقعیت تلخ مردم غزه

بوش در بررسی گزینه حمله به ایران دچار توهم شده است

یک نویسنده و روزنامه‌نگار مصری با اشاره به ادعاهای بوش مبنی بر روی میز بودن تمام گزینه‌ها در مقابله با ایران گفت: هنگامی که این سخنان را از بوش می‌شنوم به این نتیجه می‌رسم که وی دچار توهم شده است...

در ادامه مقاله: بوش در بررسی گزینه حمله به ایران دچار توهم شده است

پرونده اتهامی علیه مذهب اوباما

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا با ورود هیلاری کلینتون و باراک اوباما دو مسئله جنسیت و نژاد محور مبارزات تبلیغاتی و تحلیل های انتخاباتی را به خود اختصاص داد.از آنجا که اردوگاه جمهوریخواهان به خاطر عملکرد بوش و رکود اقتصاد داخلی کشور بشدت لطمه خورده است، دموکرات ها شانس دیگری یافته اند که پس از هشت سال بار دیگر کاخ سفید را به تصرف خود درآورند...

در ادامه مقاله: پرونده اتهامی علیه مذهب اوباما

پرویز مشرف در گفتگو با روزنامه اشپیگل. . .

مجله آلمانی معتبر اشپیگل گفت وگویی با پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان انجام داده و درباره تحولا ت سیاسی اخیر این کشور پس از ترور بی نظیر بوتو نظرات او را جویا شده است. متن کامل گفت وگو را به نقل از سایت دیپلماسی ایران و با ترجمه محمدامین خرمی بخوانید.
جناب رئیس جمهور، پاکستان به لانه تروریسم تبدیل شده و گروه القاعده به دنبال سرنگونی حکومتتان و به دست آوردن سلاح های هسته ای کشور شماست. آیا می توان گفت در حال حاضر پاکستان خطرناک ترین کشور جهان است؟
در این مورد بیش از حد مبالغه شده است. من این حقیقت را انکار نمی کنم که القاعده در پاکستان فعال است. آن ها در مناطق قبیله ای پاکستان به فعالیت های تروریستی مشغول هستند. در واقع مغز متفکر اصلی پشت حملات انتحاری آنها هستند.

در ادامه مقاله: پرویز مشرف در گفتگو با روزنامه اشپیگل. . .

مرد قدرت طلب پاکستان دست به دامان اروپا شد

مداقه قرار دادن کارنامه سیاسی رئیس جمهور پاکستان حاکی از این است که وی با استمداد از قدرت‌های خارجی در حمایت از دیکتاتوری کامل خود همچنان در تب و تاب به سر می‌برد.

مداقه قرار دادن کارنامه سیاسی رئیس جمهور پاکستان حاکی از این است که وی با استمداد از قدرت‌های خارجی در حمایت از دیکتاتوری کامل خود همچنان در تب و تاب به سر می‌برد.

در ادادمه مقاله: مرد قدرت طلب پاکستان دست به دامان اروپا شد

شکست سیاست اسراییل در محاصره‌ی غزه

"در حالیکه سیاستمداران و رسانه‌ها با نفس‌های در سینه حبس شده در انتظار انتشار گزارش وینوگراد درباره‌ی جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ هستند، شرایط جدیدی در حال شکل‌گیری در مرز مصر است که احتمالا در نهایت به تشکیل یک کمیته‌ی تحقیقات جدید منجر خواهد شد."

در ادامه مقاله: شکست سیاست اسراییل

اوباما: در صورت پیروزی با کشورهای اسلامی صادقانه مذاکره می‌کنم

اوباما: در صورت پیروزی با کشورهای اسلامی صادقانه مذاکره می‌کنم
باراک اوباما یکی از کاندیداهای دموکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد برای بهتر شدن وجهه آمریکا در جهان در صورت انتخاب شدن اجلاسی با حضور رؤسای جمهور کشورهای اسلامی ترتیب می‌دهد.
در ادامه مقاله: در صورت پیروزی با کشورهای اسلامی